Oh! Resepi

Resepi Belgium Waffles

0

bahan-bahan: 
2 cawan semua guna tepung 
3/4 cawan gula 
3 1/2 sudu teh baking powder 
2 biji telur, dipisahkan 
Susu 1 1/2 cawan 
1 cawan (2 batang) mentega, cair 
1 1/2 sudu teh ekstrak vanila 
Buah-buahan segar, jem, sirap atau ** 

arahan: 
1. Dalam mangkuk besar, menggabungkan tepung, gula, dan serbuk penaik. 

2. Dalam mangkuk lain, pukul putih telur sehingga puncak sengit terbentuk. 

3. belum mangkuk lain, ringan menewaskan kuning telur dan kemudian menambah susu, mentega, dan vanila, pergaulan juga. Kacau bahan-bahan kering ke dalam hanya sehingga lembab. Lipat putih telur ke dalam adunan. 

4. Bakar dalam besi wafel pra-dipanaskan mengikut arahan pengilang, sehingga perang keemasan. * Saya suka untuk menetapkan pemasa jadi saya tidak perlu menyimpan memeriksa, atau risiko lupa untuk mengambil wafel pada masa! 

5. Hidangkan hangat dengan buah-buahan segar, jem, sirap atau. **

Nota Tambahan: 
* Batter akan agak nipis, jadi jangan lebih-mengisi besi wafel anda, atau anda akan mempunyai keadaan kucar-kacir besar untuk membersihkan selepas itu! Isi hanya sehingga bahagian bawah adalah tahap, tidak penumpukan, dengan adunan. Waffles akan sangat lembut apabila mereka selesai. Buang dengan garpu ke atas pinggan, dan mereka akan Crisp sehingga agak kerana mereka sejuk sedikit. 

** Kami memilih buah-buahan segar atau topping yang tidak terlalu manis, terutama ketika berkhidmat ini untuk makan (dan bukan sebagai pencuci mulut), kerana wafel sendiri adalah agak manis. Jika anda berkhidmat ini sebagai pencuci mulut, anda juga boleh menambah krim putar pada topping anda! 

Masa penyediaan: 
15-20 minit 

Sekian . selamat mencuba

0 comments:

Post a Comment